Tények és tévhitek – Fogyás diéta és mozgás nélkül

Fogyjon le állva. A fogyás alapjai, avagy a sikeres fogyókúra titka

fogyjon le állva

Kövess Péter 10 tévhit a másnaposságról, amit nem szabadna elhinned Felejtse el a diétázást! Ha fogyni szeretne, akkor álljon fel - hirdeti az angol Liz Hoggard saját tapasztalatai alapján az új megváltást a sportolásra képtelen embereknek. Hoggard eddig egy hónapot töltött el rengeteg állással.

fogyjon le állva

Olyan szabályokat alkotott, mint például, hogy közlekedési eszközön tilos leülnie, a találkozókat és telefonhívásokat állva bonyolítja le és intézi, sőt még tévét is mindig az egyik lábán egyensúlyozva nézi. A WeightWatchers' nevű szervezet most ezt ajánlja mindenkinek.

Hogyan kell fogyni 15 nap alatt

A cég legújabb kutatása szerint ugyanis az emberek 67 százaléka napi 20 órát tölt fekve vagy ülve, többek között azért is, mert egyre fogyjon le állva tévézünk. Több mozgás, kevesebb ülés "Akkor is könnyen lehetnek egészségügyi problémáink, ha betartjuk, hogy napi harminc percet mozgunk, mert még így is túl sokat ücsörgünk.

fogyjon le állva

Az üzenet egyszerű - mozogjunk többet és üljünk kevesebbet" - állt elő a roppant újszerű megfejtéssel a kampány egyik támogatója, dr. Stuart Biddle, a Loughborough Egyetem professzora. Biddle összeállított egy listát is, amin azokat az apró változatásokat sorolja, amivel egy kicsit többet állhatunk.

fogyjon le állva

Ezek közé tartozik például, hogy állva mobiltelefonáljunk, a laptopunkat helyezzük egy vasalódeszkára. Biddle szerint egy áltagos felnőtt kábé kalóriát égethet el egy hónap alatt.

Ha már kevesebb, mint napi egy óra ácsorgással akár két kilótól is megszabadulhatunk egy hónapban, akkor az eredmény nyilván sokkal jobb lehet, amikor napi három órában is állva intézünk bizonyos dolgokat. Ennek köszönhetően aztán megváltoztak az étkezési szokásai is: egyre szívesebben járt például japán éttermekbe, ahol a pultnál állva fogyasztotta el az ételeket.

fogyjon le állva

Az eredmény már egy hónap után látszott: leadott három kilót, pedig ugyanúgy fogyasztott például sajtot, csinosabbnak érzi a lábát és tónusosabbnak a hasát, ráadásul könnyebben áll fel a kanapéról, ha valamiért rászédülne. Fel és le Dr. Moravcsik Bencse ortopéd sebész azért valamennyire árnyalta Hoggard újszerű fogyókúráját: mint a Díványnak elmondta, a statikus helyzet önmagában nem egészséges: sem az izmoknak, sem az ízületeknek nem tesz jót: "Ha valaki ülőmunkát végez, az álljon fel időnként, ha valaki állómunkát végez, fogyjon le állva pedig üljön le".

Írta: Csehi Dorina Nem mindig lehetséges, hogy asztalnál fogyasszuk el a főételeket és a nasit, de érdemes törekedni rá, hiszen ha valami mást csinálunk étkezés közben, nagyobb valószínűséggel viszünk a szervezetünkbe extra kalóriákat.

Ha ettől még fogy is az ember, az csak külön üdvözölendő. A napi három órányi állás elfogadható időmennyiségnek tűnik dr.

fogyjon le állva

Moravcsik szerint, de felhívja a figyelmet, hogy nem érdemes túlzásba esni, mert izomfájdalmak és egyéb, tartós károsodások is jelentkezhetnek: "Visszeresség mellett ortopédiai elváltozások, úgy mint bokasüllyedés illetve ízületi kopásos megbetegedések alakulhatnak ki". Oszd meg másokkal is!